
En el marc de l'edició X de la Setmana Internacional de l'Accés Obert, la UPC organitza les següents activitats:
L'accés obert i la ciència oberta a les xarxes socials
Presta atenció a les xarxes socials durant la Setmana Internacional de l'Accés Obert!
- Les biblioteques @BibliotecaETSAB, @BiblioEEBE i la @BibliotecaCN faran difusió de la ciència oberta a través de Twitter i Instagram.
- I cada dia, del 22 al 26 d'octubre, participa en un MicroMOOC a Twitter on s’aniran fent piulades informatives a través del compte @moocmicro. Les piulades tractaran diferents aspectes de l’Accés Obert: informació general, publicació en obert, dades en obert, ciència oberta...
-
Els horaris són:- 10:00h MicroMOOC en català amb el hashtag #OAMOOC- 12:00h MicroMOOC en anglès amb el hashtag #OAMOOC18
-
També podeu seguir-lo a través de les biblioteques de la #upc seguint els hashtags #OAweek2018 i #OpenAccessUPC
Winning Horizon 2020 with Open Science 

- Dilluns 22 d'octubre, de 13 a 14 h webinar sobre ciència oberta i projectes H2020: "Winning Horizon 2020 with Open Science", a càrrec d'Ivo Grigorov (FOSTER i Technical University of Denmark).
- El webinar té per objectiu donar suport als investigadors que properament presentaran propostes de projectes H2020 a incloure aspectes de la ciència oberta en les seves propostes. Cal inscripció prèvia.
- Prèviament, es recomana seguir les presentacions recomenades.
- Inscripcions (indicant si es voldrà una consulta individual) a: Open Science Clinique
- Més informació sobre el webinar
Taller: "MDPI y el futuro del acceso abierto"
- Dimarts 23 d'octubre, de 12 a 13:30 h, taller "MDPI y el futuro del acceso abierto", a càrrec de Antonio Peteira del MDPI (Multidisciplinary Digital Publishing Institute), editorial de revistes científiques en accés obert.
- Els assistents gaudiran d'un descompte addicional (20%) si publiquen un article a les seves revistes, més el 10% que l'editorial aplica als membres institucionals.
- El taller és gratuït i en castellà i es realitzarà a l'Aula Capella de l'ETSEIB (Campus Sud).
- Cal inscripció a través d'aquest formulari.
Research Café a les biblioteques de l'EPSEVG i EPSEB 
- Vine als propers Research Café a les biblioteques: trobades per fomentar el networking, donar visibilitat a la recerca dels doctorands i apropa't al món de la ciència oberta de manera informal.
- Biblioteca de l'EPSE Vilanova i la Geltrú: dimecres 24 a les 11:00 h. Inscriu-te.
- Biblioteca de l'EPSEB: dimecres 24 a les 15:30 h. Inscriu-te.
Datasets a UPCommons 
- Per què publicar datasets en obert i per què a UPCommons?. El professor David Parcerisa de l'Escola Politècnica Superior de Manresa (EPSEM) explica en un vídeo la seva experiència de publicar datasets a UPCommons.
La ciència oberta explicada en...?
- Un tuit, un post, un preprint, una pel·lícula, un mooc i un libre. Una infografia que permet accedir a diferents recursos per conèixer que és la ciència oberta.
Jugem amb l'accés obert? 

- Open Access Jeopardy Game: joc en línia desenvolupat per Pollak Library Open Access Team at California State University, Fullerton. Aconseguiràs la màxima puntuació?
Quins són els articles en obert més citats? Les tesis i els TFE més consultats?
Les biblioteques de l’EEBE i l’EPSEB i la BRGF presenten diferents estudis que mostren els treballs acadèmics amb més impacte.
-
TFG's de l'EEBE a UPCommons més consultats
-
TFG's del Campus Nord més consultats
-
Articles 2017 més citats per investigadors de la UPC
-
TFG's del Campus del Baix Llobregat més consultats
Exposicions de revistes en accés obert a l'EPSEB i FNB
- En el hall de la FNB trobareu una exposició amb una selecció de revistes de nàutica a les quals podràs accedir a través d'un còdi QR.
- A l'EPSEB, la mostra recull revistes d'accés obert sobre edificació destacant aquelles on ha publicat el PDI de l'Escola.
Activitats a les biblioteques UPC
- Durant tota la setmana, les biblioteques de la UPC fan difusió de l'accés obert: revistes on publicar, etc. Per a qualsevol pregunta sobre l'accés obert contacteu amb info.biblioteques@upc.edu
Revistes en accés obert i factor d'impacte
- Selecció de revistes en accés obert i amb factor d'impacte per àmbit temàtic.
Totes les activitats a: https://publica.upc.edu/ca/acces-obert/oaw
Categoría
Anteriores OAW